BALICITIZEN

Ikuti perkembangan terkini Indonesia di lapangan dengan berita berbasis fakta PosPapusa, cuplikan video eksklusif, foto, dan peta terbaru.

Leuven gebruikt slimme camera’s om gedrag atleten in parken te analyseren – IT Pro – Nieuws

Bedankt voor het serieuze antwoord, stel het op prijs.

Soms zeg ik dingen misschien te krachtig, maar ik merk steeds meer dat mensen de nuances niet begrijpen, en soms moet je dingen hardop zeggen, anders klinkt het gewoon te veel als normaal. Nu is het niet mijn bedoeling om het huidige beleid hier te bespreken, maar een goed voorbeeld hiervan is het onderwerp van Pandora’s Papers dat vanmorgen/gisteren ter sprake kwam. NOS en RTL waren er snel bij om te zeggen dat Wopke Hoekstra hier ook geld had en pakte het een week voordat hij minister werd. Dat was natuurlijk een bijzondere campagne op zich. Mensen noemen vaak zijn eerste reactie op het nieuws, dat hij niet wist dat zijn investering er was… wat totaal onredelijk lijkt. Slechts één letter geeft aan dat – zegt hij – het een investering was in het project van een vriend. Dit klinkt als een detail, maar het is een essentieel detail.

Nu zou je kunnen stellen dat dit een slechte pers was, maar het principe van luisteren en spreken lijkt hier gevolgd te zijn – althans op het eerste gezicht. Sterker nog, je ziet dat delen van het verhaal worden verwaarloosd, vaak belangrijke zaken. Wanneer dit gebeurt, is het meestal niet alleen om opwinding en publiciteit voor het verhaal te zoeken, maar om de perceptie van wat er is gebeurd te sturen, en omdat nieuwsdiensten elkaars berichten oppikken en niet meer controleren, komen ze ermee weg.

Ik denk dat het oké is om politieke kleur aan iets toe te voegen. Als krant heb je een politieke overtuiging en dat kleurt je verhaal.

Je moet er echter ook rekening mee houden dat bijna alle media in handen zijn van een paar bedrijven
RTL in mijn hand Bertelmans groep die ook eigenaar is van SonyBMG en Penguin Books,
RTL België werd echter verkocht aan dpg mediagroep eigenaar
– Het Laatste Nieuws, De Morgen, Jobat.be en Vacature.com (de laatste twee zijn nu samengevoegd),
– De Berengroep
– VNU Media
– VTM, Q2, Vitaya, …
– Qmusic, JOE
– Mobile Vikings, EA (nu verkocht)
– Pers Mix / Meulenhof / BCM (Heat Parol, Trouw, Volkskrant)
– Brabants Dagblad, BN/D Steam, BZC, Eindhovens Dagblad, De Stentor, Twenty Courant Tubantea, De Gelderlander
– Rossellarsi Wakepod, de Oude Thorotinar, Het Ieper Neus, De Turhutse Bode, de Zundag, de Zeuacht, Het Neusblad van de Kost, Het Brugse Handelsblad, The Cortriggx Handelsblad, The Weekly News
– Otwick, Donald Duck, Flair, Margaret. Tina, Libelle, VTwonen, Humo, Verhaal
– Nederlandse Dagbladunie (Algemeen Dagblad)
– Studio 100 (K3, Samson en Gert, Kabouter Plop, Piet Piraat, Het Huis Anubis, Mega Mindy)
– Tweakers, hardware-info

READ  Sporten op het werk: "collega's hebben passie voor elkaar" | een taak

Zelfs de media zelf weet het nu:
https://www.nporadio1.nl/…-de-telegraaf-media-groep
Op FD na zijn alle grote landelijke dagbladen in handen van twee Belgische bedrijven“”

Dus dat tweede Belgische bedrijf is Mediwis, Eigenaar
– NRC, Telegraaf, Haarlems Dagblad, Noordhollands Dagblad, Autovisie, De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, De Gentenaar, Het Belang van Limburg, Metro, De Limburger, Friesch Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider van Antwerpen, De Gentenaar, Het Belang van Limburg, Metro, De Limburger, Friesch Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider van Antwerpen, Nogblad, Nogblad Courant, Classic FM, Sublime, Nostalgie, NRJ, SBS Belgium,
– Weekbladen Asser Courant, Covoorden Heuss an Heus, Emmen Noh, Geisenblad, Hugefensch Courant, Krant van Meden Drenthe, Krant van Hoogeveen, Méppeler Courant, Nieuwe Mepler, Neuesblad Nord-Ost-Friesland, Röder Gornostal, de Nord-Friesland, FlevoPost Lelystad Friesland, Bolereuder Woldervelost, Nieuwe Mebler, Nieuwsblad Nord-Ost-Friesland, de Nord-Friesland, FlevoPost Lelystad Friesland, Zoldervelost, Bolereuder, Bolereuster Drachtster Courant, De Feanster, Franeker Courant, Heerenveense Courant, Huis aan Huis Leeuwarden, Kolumellinger Courant, Courant, Nieuerie, De Woudklank, Zuid-Friesland, Eemsbode, Groninger Gezinsbode, Hostrogeer No. Ter Apeler Courant, Veendammer, Westerkwartier, De Staphorster en Steenwijkerqant.

Dus als je er rekening mee houdt dat bijna alle media in Nederland en België in handen zijn van deze drie (en de DPG is goed op weg in Denemarken, Mediahuis in Ierland weer), kun je concluderen dat er eigenlijk weinig verschil is in politieke mening/ Kleur is aanwezig.

Land Y is verrot omdat we met boer X hebben gesproken die zei dat alles verrot is. Slechte pers.

Nee, want wat je ziet is dat ze Farmer X aan het woord laten, want dat is het meest extreme gezichtspunt dat ze kunnen vinden, en ze zullen het kappen om het er zo vervaagd mogelijk uit te laten zien. Ze lieten al die andere demonstranten niet aan het woord. En dus portretteren ze constant de hele groep demonstranten als extremistisch, gewelddadig en onbegrijpelijk.

Ik zie echter nogal wat vals nieuws in de kanalen die u noemt, zoals in het opzettelijk verspreiden van valse informatie.

Nou, het is niet het soort bericht dat Van Dissel een belangrijke figuur is in het bedoeïenennetwerk.
Ze vertekenen echter vaak de realiteit van feitelijke gebeurtenissen.

READ  Gaan! Deze zomer vindt in Scheveningen een Olympisch Sportfestival plaats

Wat me trouwens ook verbaasde, is dat wanneer mensen informatie van Britse en Amerikaanse overheidswebsites op Facebook kopiëren en plakken, Facebook dit ook als nepnieuws beschouwt en Facebook het zelfs blokkeert.

[Reactie gewijzigd door BeosBeing op 4 oktober 2021 10:41]